Přestaňte hasit požáry a pracujte na prioritách

❓ Pracujete na prioritách nebo jen „hasíte požáry“?

Schválně – zkuste se ohlédnout za právě uplynulým dnem. Co jste hodinu za hodinou dělala. Kolik úkolů z toho byla práce na důležitých úkolech a kolik vám zabralo času vyřizování e-mailů, telefonátů a nedůležitých schůzek?

Odhaduji, že podíl práce na důležitých věcech bude menší než polovina.

❓ Co s tím?

1. Udělejte si osobní vizi

Zamyslete se nad tím, kam v životě směřujete, co je vaším cílem, snem, přáním. Chcete cestovat? Mít dům se zahradou na krásném místě? Nejnovější model auta? Nebo „jen“ dělat něco, co vás baví a naplňuje?

2. Udělejte si pracovní vizi


Teprve když víte, co je cílem ve vašem osobním životě, si můžete udělat strategii vaší kariéry. Jak si potřebujete práci nastavit, abyste mohla žít svou osobní vizi? A kolik na splnění vašich osobních přání potřebujete peněz? I to musíte při plánování své kariéry zohlednit.

3. Plánujte a stanovte si priority


Udělejte si plán na delší období a pak i na ty kratší. Z něj pak vyberte priority na dané období a těch se držte. Rozhodování o tom, co je „důležité“ na rozdíl od toho, co je třeba udělat, patří, nebo by mělo patřit, mezi klíčové vlastnosti lídra. Tento princip platí jak pro jednotlivé úkoly, tak pro schůzky a další osobní setkání, která se mohou během běžného pracovního dne hromadit. V mnoha případech vám výběr mezi „vysokou prioritou“ a „nízkou prioritou“ pomůže určit, jaké povinnosti je třeba řešit jako první.

V rozhodování v tom, co je důležité a co ne vám pomůže Eisenhowerova matice. Nejdůležitější je každý úkol zařadit do správného kvadrantu. Jakmile se vám to podaří, budete vědět, co s ním.

4. Delegujte


Každý úkol podrobte nemilosrdnému zkoumání, jestli ho musíte udělat právě vy. Všechno, co může udělat někdo jiný, delegujte. Nechte si jen strategické řízení týmu a jeho rozvoj.

  • Zapište si vše, co potřebujete dnes nebo tento týden řešit, od strategického plánování po zaslání e-mailu všem členům týmu nebo schválení důležitého projektu.
  • Z tohoto seznamu zakroužkujte položky, které můžete udělat jen vy. Při hodnocení buďte nemilosrdné a podívejte se, kolik kroužků na stránce vidíte.
  • Ve druhém seznamu určete, jaké úkoly lze delegovat na členy týmu nebo dokonce na jiné tým.
  • Vyberte položky z tohoto druhého seznamu a delegujte je na ostatní. Dejte členům týmu šanci ukázat, co dokážou, a zkrátit čas, který těmto záležitostem věnujete.

5. Buďte to vy, kdo kontroluje trávení vašeho času.


Vaši podřízení jsou odpovědní za čas, který stráví v práci. Nicméně někdo by měl mít kontrolu nad tím, jak trávíte vy svůj čas v práci. Ten někdo, musíte být VY.

❓ Týká se vás tohle téma? Chcete začít systematicky pracovat na svých prioritách? Zarezervujte si konzultaci zdarma, probereme to.